Schrijfster op reis: Delft

Zo nu en dan zie ik op blogs een zogenaamde plog voorbij komen. Plog betekent photolog of fotoverslag. Ik vind ze vaak leuk om te lezen / bekijken en ik dacht: laat ik het zelf ook eens proberen. Onderaan deze allerleerste plog zal ik vertellen hoe het was om ‘m te maken.

Ik neem je mee naar mijn weekendje in Delft: tijd voor mezelf en voor Kaatje Chocolaatje. Ik logeer in het Museumhotel, met uitzicht op de Oude Jan:

Mijn kamer in het Museumhotel, met uitzicht op de Oude Jan

VRIJDAG

Even waan ik me weer in de Molenstraat: de regen tikt op het dakraam en ik heb al mijn spullen binnen handbereik. Het ontbijt is lekker en de receptionist vriendelijk. Hij weet nog wel een inspirerende ijssalon. Ik word drie keer aangesproken in het Engels, bijna omver gereden door fietsende Chinezen (levensgevaarlijk!) en voel me al een ware toerist.

Floaten in Den Haag en het nieuwe station in Delft

’s Ochtends stap ik in de trein naar Den Haag. Het staat al een tijdje op mijn verlanglijstje: ik ga floaten. Ik vind het best spannend maar de dames in het floatcenter zijn heel vriendelijk en ik word echt in de watten gelegd. Zo heb ik een eigen badkamer vol Rituals producten tot mijn beschikking. Het blijkt een waar genoegen en er is niets zweverigs aan 😉 Heel relaxed en met een hoofd vol nieuwe ideeën inclusief energie om ze uit te voeren stap ik weer naar buiten.

’s Middags loop ik een rondje door Delft en eet een salade. Ik schrijf een aantal blogs voor deze website zodat ik een voorraadje heb. Handig in drukke periodes. De rest van de avond breng ik door met mijn twee vrienden Netflix en Kettle Chips.

ZATERDAG

Ontbijten en dan een wandeling.

Ik bezoek het Dolhuys – Museum van de Geest – in Haarlem. Dit is zo bijzonder dat ik er nog een blog over ga schrijven. Na een verrukkelijke warme chocolademelk in het centrum van Haarlem ga ik weer naar Delft. Er zijn problemen met de trein dus de terugreis duurt een uurtje langer, gelukkig heb ik mijn e-reader meegenomen en zo vliegt de tijd. In het hotel werk ik een paar uur aan mijn nieuwe schrijfcursus.

Het Dolhuys in Haarlem en 'n coconut cookie chocolate bij CHCO Café

Het Dolhuys in Haarlem en ’n coconut cookie chocolate bij CHCO Café

’s Avonds dineer ik bij ’t Postkantoor. Op de knusse veranda is het lekker koel en het eten is heerlijk.

Ik werk een paar uur aan mijn gratis cursus en ga dan uit eten bij Het Postkantoor, ik <3 veranda's

ZONDAG

Vandaag is het feest in de stad. Overal staan kraampjes. Het blijkt om een massale studentenontgroening te gaan. Oh boy…!

Ik heb geen zin om graftombes danwel Kerken te gaan bezoeken en dus ga ik op een andere manier cultuur snuiven. Royal Delft is een oude aardewerkfabriek. Alle producten worden met de hand gemaakt en beschilderd. Wist je dat Delfts Blauw met speciale zwarte verf wordt gemaakt? Tijdens het bakproces vindt een chemische reactie plaats waardoor de kenmerkende blauwe kleur ontstaat.

Koninklijke Porceleyne Fles: de Royal Delft experience

Lekker aan het werk en 's avonds een koffiepauze bij Starbucks in het nieuwe station

Via de winkelstraten loop ik terug naar het hotel. Daar ga ik lekker aan het werk! Ik maak een aantal nieuwe lessen creatief schrijven en levensverhalen schrijven. Op den duur heb ik geen zin meer en houd een koffiepauze bij Starbucks in het nieuwe station.

MAANDAG

De laatste nacht heb ik niet zo goed geslapen. De blaaskapel die “Crazy in love” speelde was één van de boosdoeners… Ik pak mijn koffertje in, bij Esprit heb ik gisteren twee nieuwe t-shirts gekocht. Ik geef het toe, ik hou wél van inspirerende quotes 😉 Op naar Breda, lekker knuffelen met Carlo & Ritchie!

Mijn nieuwe aanwinsten en thuis bij Carlo

OVER DE PLOG

Dit was de plog. Ik heb de neiging om veel te schrijven en te verklaren wat er op de foto’s te zien is. Over de kwaliteit van de foto’s ben ik nog niet tevreden, dus dat is een verbeterpunt voor een volgende keer. Ik ben drie uur bezig geweest om deze plog op een leuke manier te structureren en in WordPress te krijgen. Dat vind ik best veel tijd maar het kan een opstartdingetje zijn. Het handige is wel dat ik nu voor mezelf ook een verslag heb van mijn weekend. Denk je nu: leuk, dit moet je vaker doen, of: nahhh, doe maar niet, laat het even weten 😉

10 thoughts on “Schrijfster op reis: Delft

1. Kaatje, ik vond het zeer leuk om je plog te lezen( en te bekijken natuurlijk, wat heb je veel gedaan in een weekend) en om er achter te komen wat de verschillen zijn tussen plogs en de blogs.
    Ga zo door ik vind het erg de moeite waard!’
    groetjes de miem

2. Kaatje Chocolaatje! Dit is heel tof! Zeker een leuk dit moet je vaker doen 🙂 En heerlijk om aan het einde je struggels te lezen na en bij het doen van iets ‘nieuws’. Outside the comfortzone is where the magic happens… Tof!!

3. Kaatje, wat een geweldig idee om zowel plog als the making of te delen! Je maakt de droom waar je in gelooft helemaal waar. De quote op je nieuwe t-shirt breng je in de praktijk:Je bent er even helemaal uit met jezelf als aangenaam gezelschap. Voor herhaling vatbaar!

4. Heel bijzonder om dit zo te laten zien wat je in zo’n weekend hebt gedaan.
    Van mij mag je nog heel lang doorgaan zo.
    Ik vind het fantastisch wat je doet.