Storytelling en andere trends in 2013

Foto: Rudy van BelkomZeven jaar geleden ben ik afgestudeerd als Ingenieur / B ICT. De Academie voor ICT & Business is ondertussen verhuisd naar een nieuw pand maar de goede sfeer is gebleven. Zo bleek tijdens een jaarlijkse meeting met oud-studenten, ook wel alumni genoemd. Imagodeskundige Rudy van Belkom verzorgde in het Grand Cafe aan de Hogeschoollaan een lezing over het belang van gebakken lucht. Wat merken we in 2013 van de digitalisering van organisaties en consumenten?

Samengevat:

  • Transparantie zorgt in tijden van crisis voor succes, zie bijvoorbeeld Independer.
  • Door middel van storytelling kun je verleiden met een goed verhaal in plaats van een commerciële boodschap. Nike: Find Your Greatness ter inspiratie.
  • We willen graag geloven in een belofte zoals de Correspondent en dit met andere fans delen.
  • Streekproducten zijn in opkomst. We willen authenticiteit: terug naar originele en eerlijke producten in plaats van de massaproductie door foute bedrijven.
  • Nieuwe media kun je inzetten ter versterking van je merk. Zo faciliteert Schiphol een ludieke manier van uitzwaaien.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *